Všichni, kdo pracujeme ve společnosti Schindler, se zavazujeme dodržovat nejvyšší etické standardy chování jak z hlediska profesního, tak osobního. Tento závazek se vztahuje na veškeré jednání se zákazníky, kolegy, obchodními partnery, konkurenty či zástupci státních i komunálních institucí.
Naše síť Compliance je integrována do podnikatelské struktury:
Group Compliance Officer má pracoviště ve Švýcarsku. Pozice Regional Compliance Officer je na plný úvazek obsazena ve všech našich regionech: Severní i Jižní Amerika, Čína, Asie a Pacifik, Evropa, Afrika, Střední východ a Indie.
Area Compliance Officers podporují Corporate Compliance tím, že koordinují jednotlivé procesy v těchto zemích: Latinská Amerika, Jihovýchodní Asie, Japonsko a Korea, Střední východ a severní Afrika, Austrálie a Nový Zéland.
V každé společnosti Schindler po celém světě působí jako Local Compliance Officer jeden z vedoucích pracovníků z právního, finančního, personálního oddělení nebo z útvaru vnitřního auditu. Local Compliance Officer je v dané zemi vždy prvním kontaktem a na lokální úrovni koordinuje činnosti, které jsou v souladu s Etickým kodexem chování.
Jardine Schindler je společná organizace v jihovýchodní Asii: místní právní poradce působí jako regionální pracovník pro soulad s pravidly pro 12 zemí regionu.
Podporou dodržování etického kodexu se napříč naším koncernem aktivně zabývá více než 120 zaměstnanců.
Sdílením základních hodnot a dodržováním z nich vyplývajících závazků se však do splnění našeho cíle zapojují všichni.
Program podporující uplatnění etického kodexu v praxi a napříč všemi našimi aktivitami jsme spustili v polovině devadesátých let minulého století. Abychom za všech okolností dosáhli chování, které bude v souladu s našimi závazky a s naším přesvědčením, systematicky uplatňujeme koncepci "Tří E".
Součástí vzdělávací fáze programu jsou procesy a aktivity, které slouží k rozšiřování povědomí a mají za cíl předcházet nevhodnému chování a případnému porušení základních pravidel.
Smyslem těchto aktivit je včas rozpoznat potenciální rizika či varovné signály a reagovat na ně.
Máme-li podezření, že dochází k porušování pravidel, vždy mu věnujeme pozornost. Pokud se potvrdí, okamžitě přijímáme nápravná opatření, a to včetně sankcí vůči zaměstnancům, kteří se chování v rozporu s pravidly dopustili.